Vi har alltid ett val!

Skrivet 2012-03-14 Klockan 09:57:02



Ny dag, nya möjligheter, nya val, nya beslut. Ingen dag är den andra lik, vi ställs alltid inför nya val och ibland fattar vi rätt beslut och ibland inte. Egentligen finns det inget rätt eller fel beslut, det handlar om olika slutresultat helt enkelt, och man kan upptäcka att resultatet var mindre bra men man kan aldrig veta hur resultatet blivit om man valt annorlunda.

Det viktiga är att känna efter vad som känns rätt just då, och välja efter det, även om det känns rätt men man tycker att det ändå blev fel kan det vara så att man har något att lära av detta.

Visst låter det komplicerat, haha, men vi har alla en väg att vandra, ibland går vi lite omvägar bara, det är allt, vi når alltid vårat slutmål men det tar olika lång tid bara. En del går den raka vägen och andra väljer den krokiga så att säga, och ibland undrar jag om det inte är den krokiga vägen som har messt att lära oss.

Sitter här och undrar lite över hur min dag kommer att bli, vilka val ska jag ställas inför? och hur resultatet än blir så kommer alltid en ny dag där ja kan välja annorlunda om jag vill. Visst är det härligt, vi är våra egna regissörer i vårt liv, vi väljer själva hur vi vill att det ska se ut. En mycket viktig del i att vara sin egen regissör är att välja att tänka positivt i skapandet av sitt liv, tänk positivt och positiva saker händer, tänk negativt och negativa saker händer.

Nu får man inte glömma att många saker händer som vi ej kan styra över som är fruktansvärda, nära o kära som blir sjuka, lämnar jordelivet, eller kanske råkar ut för olyckor. Det kan även hända saker som att du tex blir bedragen, kränkt, misshandlad, ja det finns hur många tråkiga saker som helst att räkna upp, men vad som än händer så har vi alltid ett val, och vi väljer alla att hantera saker olika, men det är dock ett val vi gör.

Nu tycker ni säkert att jag snackar en massa skit, för inget går som ni vill i era liv kanske ni tycker, men då går ni bara en omväg för ni behöver lära er något inför slutmålet så att det skall bli riktigt bra. Det är iallafall vad jag tror på och det kan jag säga, själv har jag inte bara gått omvägar, jag har gått vilse så många gånger så ja knappt har hittat hem igen. Men det har varit mitt val även om det blev allt utom bra många gånger men jag har lärt mig någonting på vägen om mig själv och många gånger även om andra och det är bra inför kommande val jag skall göra.

Nu ska jag ta itu med min dag och se vad den har att erbjuda, ni får alla ha en bra dag och hoppas era beslut inför dagen blir bra för det hoppas jag mina blir.

Som sagt vi har alltid ett val!

Sköt om er!!















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!