Livets film!

Skrivet 2012-03-14 Klockan 11:43:35



Livet är som en film!

"Din film är din egen flygsimulator. När du uppträder omtänksamt och kärleksfullt drar du spakarna mot dig och utsikten visar hur du stiger upp mot den blå himlen. Goda och kärleksfulla personer träder in i ditt liv. Men när du är uppfylld av vrede, avund och rädsla skjuter du spakarna från dig. Du dyker ner bland mörka moln och din tillvaro kommer att befolkas av arga, avundsjuka och rädda människor."

"Flygsimulatorn är ingen domare som avgör vad som är rätt eller fel. Den återger bara exakt vad som händer när du fattar ett visst beslut. Det är du själv som väljer. Det är först när vi förmår se vårt eget liv i det här perspektivet som vi lär oss konsten att flyga."

Kloka ord värda att begrunda, det är inte mina egna ord utan ett citat ur boken "Själens berättelser" av Gary Zukav. Orden gick rätt in i mitt hjärta, därför vill jag dela med mig dem till dig, kanske även du känner att det är så himla rätt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!