Änglarna ibland oss!

Skrivet 2012-03-04 Klockan 19:39:50



Har precis läst en bok om änglar, och jag blev helt tagen, en helt underbar bok av Lorna Byrne, och den heter "Änglar i mitt hår". Jag tror på änglar, det har jag gjort så länge jag kan minnas, att alla har en skyddsängel, men vi har även fler änglar runt omkring oss som vägleder och tar hand om oss,,, det är min tro, men det gäller att vi lyssnar och det är inte helt lätt.

Boken är helt fantastisk, den är en form av självbiografi där Lorna berättar att hon sen hon var liten har sett och pratat med änglar. De kommer till henne och vägleder henne på livets väg. De hjälper henne i svåra stunder och talar om för henne vad hon skall göra.

Nu kanske ni tycker att "gud, vad Annelie är lättlurad som tror på sånt här", men jag tror, o varför inte, ingen kan säga motsatsen att dom inte finns. Det jag kan säga är att under resans gång med mitt läsande av boken så kunde jag känna en förändring i mitt eget sinne, jag kände mig trygg och det gör jag fortfarande, jag fick en så stark känsla av att jag är inte ensam, det finns väsen som hjälper mig på vägen i det vi kallar livet. Det är jag helt övertygad om.

Jag tror att vi har många som vakar över oss, skyddsänglar, andliga vägledare, gamla släktingar som gått bort, vi är aldrig ensamna, det är bara det att vi inte lyssnar tillräckligt noga för jag tror att dom hela tiden försöker få vår uppmärksamhet, för dom vill tala med oss, men vi lyssnar inte. Vi måste bli mer lyhörda, vi måste stanna upp och lyssna inåt.

Meditation är ett bra sätt att lyssna inåt på, finns många böcker som lär ut olika tekniker, har själv testat, det fungerar, man kan få svar på saker man "brottas" med via meditation, det har jag fått.

Själv har jag börjat prata med änglarna som jag vet finns hos mig, o vem vet, kanske kan jag både få se och höra dem en dag.  Vore helt underbart!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!