Scary people

Skrivet 2012-02-28 Klockan 22:23:49




Har just tittat på denna film, en sannberättelse om Ukrainas första och största seriemördare, Andrej Evelenko heter han i denna film, men för mig är han känd som Andrej Tjikatillo. Jag har läst allt jag kommit över om denna sjuka man, har även skrivit en förberedande C-uppsatts om honom när jag gick på komvux. (Fick MVG på den, bara så ni vet, haha)

Seriemördare har alltid fascinerat mig, förstå mig rätt nu, det jag menar är att jag funderar på vad som rör sig i huvudet på dem, hur kan man utföra dessa vidriga brott och ändå kunna leva i vardagen, jag har som sagt läst en hel del om detta och vad jag kommit fram till är att dessa människor har haft en tragisk barndom där föräldrarna separerat och barnet får utstå både misshandel och sexuella övergrepp.

Det är fruktansvärt det dessa barn får utstå men det är ingen ursäkt för vad dom sedan gör som vuxna. Vi kan ta Andrej som ett exempel. Han hade en tragisk barndom och när han växte upp blev han det vidriga monster han var. Han våldtog och mördade 52 kvinnor och barn och åt även vissa kroppsdelar. Han härjade mellan 1978-1990 i Ukraina. Rysslands första seriemördare, polisen hade panik för sånt här händer överallt men inte i Ryssland. 

Andrej kunde gripits efter första mordet men hans fru gav honom falskt alibi. Polisen i Ukraina ville ha en gripen för morden så fort som möjligt så de misshandlade en våldtäktsman som var helt oskyldig till detta tills han erkände morden. Nu hade man mördaren, men trots detta fortsatte morden för den riktiga mördaren var fortfarande fri.


Andrej greps den 20/9-90 med 52 människoliv på sitt samvete, rättegången höll på i 4 månader och han var tvungen att sitta i bur under rättegången för annars skulle alla barnens föräldrar vars liv han tagit slitit honom i stycken. Han dömdes till döden. Han avrättades i fängelset med ett nackskott den 14/2-94. En välgärning för mänskligheten, sådana som han har ingen rätt att leva tycker jag personligen.

Tänk vilka sjuka hjärnor det finns där ute, och jag tror dom är många fler än vi tror, så det ända jag kan säga är var rädda om er!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!