Hemligheten som kan förändra livet!

Skrivet 2012-04-07 Klockan 10:01:27



Vaknade 8.30 efter en god natts sömn och känner mig mer utvilad än jag känt mig på länge, tror det beror på alla nyttiga Aloe Vera produkter jag blev bjuden på igår.

Men nu kommer några boktips från mig, tänker närmare bestämt ge tre boktips på böcker jag tycker alla ska läsa, de kan förändra ens liv, och det enda man behöver göra är att vara positiv, visst låter det enkelt, men som vi alla vet är det inte helt lätt, men med hjälp av böckerna blir man hela tiden påmind om sina tankar och man kan då lättare förändra dem.

Den första boken är The Secret, den känner nog alla till, och den är så fint gjort, det är inte en bok med bara text utan fina bilder och den är mycket lättläst. Budskapet är sänd ut kärlek och få kärlek.



Nästa bok är Kraften, och den har precis samma budskap men den är enklare skriven och tar upp hur vi kan använda oss av kraften mer i vardagslivet så att säga. Den kan nog kännas mer jordnära för de flesta, själv tycker jag den är mera lättläst än The Secret även om även den är lätt att förstå. Budskapet är att vi måste lära oss tänka positivt och ta kontroll över våra känslor, lyckas vi med det, finner vi lyckan i våra liv. Jag tror helt och fullt på detta. Boken beskriver verkligen hur Attraktionslagen fungerar, det vi ger ut får vi tillbaka, på ett eller annat sätt, så då kan man ju undra varför man inte hela tiden bara ger ut "goda" och "snälla" saker. 

"Som man bäddar får man ligga", "Som man sår får man skörda" det är två ordspråk vi använder oss av då och då och det är Attraktionslagen i ett nötskal.

Dom flesta av oss tänker mer negativa än positiva tankar varje dag, eller så som beskrivs i boken, vi är "okej" vilket innebär att vi varken känner oss positiva eller negativa, vi är på en neutral nivå liksom, och det är detsamma som att vara negativ, det viktiga är att vi måste känna en positiv känsla och det kan vi inte om vi bara är "okej".

En mycket läsvärd och lärande bok, man har INGENTING att förlora genom att läsa den, man har allt att VINNA.



Sist men inte minst Hemligheten för tonårigar, den har samma budskap som de andra böckerna men är ännu mer lättläst än de andra, den tar upp saker ur en tonårings perspektiv, jag har själv inte läst den än, men min dotter har läst den och hon tycker den är jättebra. Ska själv läsa den.

Budskapet i alla tre böckerna är att vi ska lära oss hur Attraktionslagen fungerar, och hur vi ska göra för att använda den till vår fördel, vi använder oss alla av den varje dag även om vi inte vet hur den fungerar. Det är som tyngdlagen, den fungerar även om du inte vet om den, hoppar du från balkongen så faller du, den slutar inte fungera bara för att du inte känner till den.

Summan av kardemumman, du kan få allt du någonsin önskat dig, låter inte det underbart? Nu tänker ni säkert, jaha, o varför har inte du Annelie allt man någonsin kan önska då, jo därför att jag har tills idag tänkt mer negativa tankar än positiva, ska ändra på det nu, krävs övning för vi tänker automatiskt liksom, man måste bli medveten om tankar och känslor, då kan man ändra på dem, och det är det jag ska göra nu.

Hoppas fler än jag vill förändra sina liv till det bättre, isåfall kan dessa böcker tala om för er vad hemligheten är bakom framgång och lycka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!