Brainghost!!

Skrivet 2011-10-07 Klockan 20:13:52

Hej bloggen,,, nu är ja här igen. Har varit ute på galej hela dagen med min älskade dotter. Vi har haft det mycket trevligt, men nu sitter jag här och funderingarna kommer. Konsktiga funderingar faktiskt. Frågan jag ställer mig själv är "Hur kan man vara avundsjuk på en annan person när man ändå inte vill ha det hon har?"  Visst är det märkligt, ja, det är det absolut. Hur fungerar vi människor egentligen?
Samtidigt som man kan känna att det är så skönt att det äntligen är över, för man vet att det inte var sunt så är det ändå så svårt att släppa, VARFÖR?? borde ju jubla och känna att livet är underbart, men, men, det är tyvärr inte så det fungerar. (inte för mig iallafall) Varför är det så svårt att inse sitt eget bästa? Varför är det så svårt att titta framåt och bara försöka må bra?? Varför väljer man att stanna kvar och älta och må dåligt??
Alla är vi värda att få må bra, men ibland är det så svårt att titta framåt när man mår dåligt. Jag vet hur man ska tänka, men när man inte mår bra bryr man sig inte om det man "vet" för man väljer att må dåligt av nån konstig anledning. Mycket självdestruktivt, detta beteende måste upphöra!!!
Det som får oss på banan igen är positivt tänkande, att känna glädje över livet o framför allt,,, vi måste älska oss själva. För hur det än är, om du råkar ut för ex otrohet, så har det INGENTING med dig att göra, viktigt att man kan se den skillnaden o inte lägga skulden på sig själv,,, vad kunde jag gjort? vad var det ja inte gjorde?. Det är aldrig ditt fel, det är dom som gjort fel och det har ingenting med dig att göra. Glöm aldrig det!
Råkar man ut för såna svek av andra människor ska man bara sträcka på sig och gå med huvudet högt, och veta att det är jag som kommer gå som vinnare ur detta för jag har inte gjort någonting fel.
Så sträck på er tjejer!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!