Intuition

Skrivet 2011-10-30 Klockan 08:24:05



Det här med intuition tycker jag är så stort, tänk att människans intuition kan vara så stark så man bara vet liksom. För mig kan den uttrycka sig i en konstig magkänsla,, jag kan känna på mig saker och ting, ibland vet jag inte varför jag har känslan. Man kan öva upp sin intution så den blir starkare. Personligen är min intuition ganska stark idag, ibland vet jag vad som kommer hända, det bara "ploppar" upp i huvudet från ingenstans och sedan händer det.

Sen kan det vara så att jag bara vet helt enkelt, går ej att förklara, men vad tiden lider visar det sig att min känsla var rätt. Man ska alltid lita på sin intuition men lättare sagt än gjort många gånger, man slår bort saker eller väljer att inte "lyssna", kan säga att om jag lyssnat vad gällde en speciell sak (som jag inte vill ta upp här), så hade jag sluppit mycket elände och sorg i mitt liv. 

Förr hade jag ofta en magkänsla som jag inte alltid visste vad den kunde betyda, men idag har min intuition blivit mycket starkare, som jag skrev tidigare, saker bara "ploppar" upp i huvudet från ingenstans,,, och när det blir så har det alltid stämt. 

En gång var min intuition så stark så jag hörde en röst som talade till mig, den var så stark så det gick inte att ignorera den, och jag följde vad rösten sa,,, vet ej vad som hänt om jag inte gjort det men tror något otäckt hade hänt, ska berätta den episoden nedan.

Jag och en vän var på krogen en kväll, vi kom ifrån varandra så vi gick var för sig hem. Vi bodde nära varandra så vi gick samma väg hem, hon gick hem före mig och när hon kom till Okmacken där vi alltid sneddade över och gick innervägen hem hörde hon en röst som sa åt henne att INTE snedda vid Ok, hon valde att följa rösten och tog en annan väg. Precis samma sak hände när jag kom gående och skulle hem, precis vid Ok hörde jag också en röst som sa åt mej att INTE snedda över OK, även jag följde rösten. Har många gånger undrat vad det fanns för fara som lurade därborta, men det kommer jag aldrig få veta, och lika bra det kanske.

Lyssna till din intuition när den söker din uppmärksamhet, den vill dig bara väl, kan behövas en del övning för att öva sig på att lyssna men det finns många bra böcker man kan ta hjälp av. 












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!