A few words about love!

Skrivet 2011-10-10 Klockan 15:44:02


Kärleken är det underbaraste som kan hända mellan två människor. Att få älska någon villkorslöst och få villkorslös kärlek tillbaka, det är det finaste man kan få uppleva. Tyvärr kan "kärleken" ha många sidor, även negativa, enligt min mening, mer kommer om detta.

När två människor älskar varandra gör man allt för varandra, man delar med sig av allt, både gott och ont, man lyssnar och stöttar varandra i med och motgång, man vet att den andra alltid finns där vid ens sida. Att veta att man kan lita på sin partner till 100% inger trygghet, och det är en förutsättning för att man ska kunna ge varandra den frihet man behöver för att göra saker på egen hand. Att man litar på varandra är en förutsättning för att förhållandet ska kunna fungera, tillit och förtroende är viktigt. Kärleken är det vackraste som kan hända mellan två människor under förutsättning att den är äkta.

Nu kommer jag till de "negativa" sidorna jag pratade om tidigare, med det menar jag att man kanske blir invaggad i en tro att man är älskad. "Jag älskar dig", "skulle göra allt för dig", "du är mitt allt" är kaske ord man får höra ofta, man är så lycklig, för man känner dig faktiskt så älskad, men det kanske visar sig att det bara är tomma ord. Man är så kär så man märker det inte till en början. Kärleken är blind sägs det, och ibland är det faktiskt sant. Man är så kär och lycklig så man upptäcker inte alla lögner, kanske otroheten, förrän det är försent.

Att göra så mot en annan människa är fruktansvärt, tyvärr finns sån "kärlek" där den ena partnern vill ha allt på sina villkor, ljuger, är otrogen, oärlig, det är verkligen att utnyttja och kränka sin partner tycker jag personligen. Den som är den oärliga i förhållandet blir nästan expert på att ljuga och dölja saker. I mina ögon är det inte kärlek, det är att missbruka kärleken. Kärleken ska vara ömsesidig inte ensidig. Lever du i ett sånt förhållande lämna det fort, för det är inte sunt, och är du den partnen som utsätter din partner för detta kan jag tala om för dig att du är inte värd att älskas.

Kärleken är underbar, missbruka den inte, vårda den!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!