122

Skrivet 2011-11-08 Klockan 07:51:45


Nyss hemkommen från jobbet, sitter och dricker en kopp kaffe innan det är dags att krypa ner i sängen och sova lite.
Den här natten blev lite annorlunda än vad andra nätter är, för inatt spökade det på jobbet, måste få säga att jag blev skritskraj,, haha. Var själv på avd för ASIH sköterskan var på hembesök. Klockan var 22.30 när det började ringa på rum 122.

Jag kände inte igen rum 122 så först trodde jag det ringde på andra avdelningen, men efter en stund förstod jag att det var hos mig. Gick ut i korridoren och tittade var 122an kunde vara, visar sig vara duschrummet. Nu blev jag skraj, för vem är i duschrummet 22.30, alla patienter låg ju i sina sängar.

Öppnar försiktigt dörren o kikar in,,, tittar bakom draperiet som är fördraget, ingen där, tittar in på toaletten,, ingen där,,, nu börjar jag bli skraj på riktigt. Går in och tittar i rummet, ingen där, det är helt tomt. Går fort ut och stänger dörren,, då börjar det ringa igen. Öppnar och stänger av snabbt. Det börjar igen.

Nu ger ja upp,,, går och ringer till andra avd, för nu vill jag inte vara själv längre,, hua,,, får sällskap, och när vi är två vågar vi oss återigen in i duschrummet, hittar ringledningen det ringt ifrån, det var den som är vid bubbelbadet, vi drar ur den och så får det vara resten av natten.  Var väl någon som tagit sig ett bad och behövde lite hjälp kanske,,, eller,,,,,

Natten slutar inte med dessa spökligheter,, haha,,, när ASIH ssk kommer tillbaka till avd spär vi på detta lite ytterligare med att titta på Paranormal Activity 2. Ska man va skraj kan man ju vara det ordentligt.

Förövrigt var natten jätte bra. Får se hur det blir natten som kommer,,, då ska 122:ans ringledning iallafall dras ur direkt jag kommer till jobbet.




Kommentarer
Postat av: Jennie

Skrivet 2011-11-08 Klockan 22:41:03
Hahaaa du är så duktig att skriva vännen...nästa gång vi arbetar kör vi vidare på skräcknatten. Kram

Postat av: Laila

Skrivet 2011-11-11 Klockan 20:07:21
... määään hjälp!!!! Helt sjukt ju.. jag har ju gått med dig på avd 36 och lovar att det var ngt där oxå.. har aldrig känt så innan eller efter. så kanske är det du som drar till dig ????? t<ycker du ska utveckla det där..

Kram på dig

URL: http://www.2vallhundar.se


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!